חיפוש

עדשות מגע – המדריך המקיף

תפקידן של עדשות מגע הוא להציע חלופה למשקפי ראייה, שעל אף שהם משמשים כיום כאקססורי אופנתי לכל דבר ועניין, עלולים להרגיש מעט מסורבלים. עדשות מגע משלבות פרקטיות יחד עם אסתטיקה. הבנת הרכב החומרים שלהן, היתרונות, החסרונות, הסוגים, הבחירה, התחזוקה והתאמתם לגיל היא המפתח לבחירה בעדשות המתאימות ביותר עבורכם. מדריך מקיף זה מכסה את ההיבטים הללו של עדשות מגע.

 

מהם החומרים מהם עשויות עדשות מגע

עדשות מגע מורכבות בעיקר משני סוגים של חומרים:

  • הידרוג'ל: עדשות מגע רכות עשויות לרוב מהידרוג'ל, פלסטיק המכיל מים. עדשות אלו דקות, גמישות ומתאימות למשטח הקדמי של העין, ומציעות נוחות וחדירת חמצן גבוהה.
  • סיליקון הידרוג'ל: הסוג הפופולרי ביותר של עדשות מגע כיום. עדשות סיליקון הידרוג'ל מאפשרות לחמצן להגיע לקרנית העין באופן משמעותי מאשר הידרוג'ל מסורתי, משפרות את הנוחות ומפחיתות את תסמיני העין היבשה.

מהם החומרים מהם עשויות עדשות מגע

יתרונות וחסרונות של עדשות מגע

כמו בכל דבר בחיים, גם לעדשות מגע יש מספר יתרונות לא מבוטל ומנגד, גם חסרונות שכדאי לקחת בחשבון לפני שנכנסים אל חנות אופטיקה הקרובה לביתכם.

יתרונות עדשות המגע:

  • משחררות: היתרון הגדול ביותר של עדשות המגע נעוץ בעובדה שהן מייתרות את השימוש במשקפיים, שעלולים לעתים להיראות ולהרגיש מסורבלים. בנוסף, משקפיים נוטים להישבר או להתעקם באופן תכוף. שימוש בעדשות מגע יחסוך לכם את אי הנעימות הזו.
  • ראייה ללא הפרעה: לעומת המשקפיים, עדשות המגע מספקות שדה ראייה רחב יותר ואינם נוטות להירטב בגשם או להתמלא באדים.
  • גמישות באורח החיים: עדשות מגע הן אידיאליות עבור ספורטאים ואלו המקיימים אורח חיים פעיל.

 

חסרונות עדשות המגע:

  • תחזוקה: עדשות מגע מצריכות ניקיון יומיומי ואחסון נאות למניעת התפתחות בקטריות על פני העדשה.
  • סיכון לזיהומים: בהמשך לסעיף הקודם, היגיינה לקויה וטיפול לקוי בעדשות המגע עלול להגביר את הסיכון לדלקות עיניים.
  • אי נוחות: רבים המנסים לראשונה שימוש בעדשות המגע נתקלים בתחושת אי נוחות, לפחות בפעמים הראשונות לשימוש. אם אחרי מספר ניסיונות לא הצלחתם להרגיש בנוח עם עדשות המגע, אולי כדאי לחזור למשקפיים.

 

סוגים של עדשות מגע

שוק עדשות המגע רחב וניתן למצוא בו מספר סוגים של עדשות, כאשר אנשים שונים מעדיפים סוגי אחר של עדשות.

  • עדשות רכות: נהדרות לשימוש יומיומי, נוחות וניתן להסתגל אליהן בקלות יחסית.
  • עדשות מגע חדירות לגז (RGP): עדשות אלו מציעות ראייה ברורה יותר והן עמידות יותר. הן עשויות להיות פחות נוחות בהתחלה וצריך להתרגל אליהן.
  • עדשות מגע ללילה: עדשות מגע המותאמות להרכבה גם במהלך הלילה. יש לקחת בחשבון כי כשמרכיבים עדשות מסוג זה, הסיכון לפתח דלקות עיניים גובר.
  • עדשות מגע חד פעמיות יומיות: עדשות אלו נוחות ואינן דורשות ניקוי, אך בטווח הארוך יהיו יקרות יותר.

 

כיצד בוחרים את עדשות המגע הנכונות

בחירת עדשות המגע הנכונות תלויה באורח החיים שלכם, במידת הנוחות, בבריאות העיניים ולבסוף בתקציב. לכן, לפני שתקפצו לרכוש את עדשות המגע הראשונות שלכם, התייעצות עם אופטומטריסט מוסמך היא קריטית. הוא יוכל להמליץ עבורכם על עדשות על סמך צורת העין שלכם, המרשם, וייבחן האם אתם סובלים ממצבים כמו אסטיגמציה או יובש בעיניים.

 

תחזוקה של עדשות מגע

בכדי לשמור על תקינותן של עדשות המגע ועל בריאות עיניכם, יש לתחזק אותן באופן שוטף בדרכים הבאות.

  • ניקוי ואיחסון: השתמשו אך ורק בתמיסות הניקוי המומלצות והחליפו את מארז העדשות כל שלושה חודשים.
  • הימנעו ממגע עם מים: הרחיקו עדשות מגע ממים כדי למנוע זיהומים.
  • תחלופה: פעלו בהתאם ללוח הזמנים לתחלופה של עדשות המגע שהומלץ על ידי רופא העיניים שלכם.

 

מאיזה גיל אפשר להתחיל?

אין גיל מוגדר לתחילת הרכבת עדשות מגע. זה תלוי בעיקר בכם וביכולת שלכם להתסגל לעדשות ולטפל בהן כראוי. רופאי עיניים רבים ממליצים על הרכבת עדשות מגע לילדים גדולים ובני נוער, בתנאי שהם אחראים מספיק לטפל בהם.

 

עדשות מגע – כל הפרטים

בשורה התחתונה, עדשות מגע הן אופציה רב-תכליתית לתיקון ראייה. הן עונות על מגוון צרכים ומותאמות לסגנון החיים של כולנו. כאשר אנו עומדים לפני רכישת עדשות מגע, כדאי להבין טוב יותר מאילו חומרים הן עשויות, מהם הסוגים השונים, היתרונות והחסרונות ואת אופן התחזוקה שלהן.. בסופו של דבר, מומלץ להתייעץ עם רופא עיניים בכדי לקבל החלטה סופית.

עדשות מגע

אולי יעניין אותך גם