חיפוש

השפעת הגירושין על תכנון עיזבון וצוואות

גירושין הם אירוע משנה חיים המשפיע על היבטים שונים בחייו של האדם, לרבות תכנון העיזבון שלו וצוואותיו. לכן, חיוני לעיין ולעדכן את המסמכים המשפטיים הללו כדי לשקף את השינויים במצב המשפחתי של האדם ולהבטיח שרצונותיו מבוצעים כראוי. מאמר זה יבחן את ההשפעות המשמעותיות שיכולות להיות לגירושין על תכנון עיזבון וצוואות.

 

שלילת זכויות ירושה של בן זוג

בתחומי שיפוט רבים, גירושין מבטלים אוטומטית את זכויות הירושה של בני הזוג שניתנו באמצעות צוואה או מסמכי תכנון עיזבון אחרים. המשמעות היא, שאם אדם נפטר מבלי לעדכן את צוואתו לאחר הגירושין, בן זוגו לשעבר עלול להיות מוחרג מלרשת כל נכס או רכוש.

לכן, כדי למנוע השלכות לא רצויות, חיוני לעיין מחדש במסמכי תכנון העיזבון לאחר הגירושין. זה יבטיח שהמוטבים המיועדים יקבלו את הנכסים הרצויים, וימנע יצירה של חוסר בהירות, בלבול או מחלוקות משפטיות אפשריות.

שלילת זכויות ירושה של בן זוג

חלוקה מחדש של ייפוי כוח ושירותי בריאות

במהלך נישואין, לעתים קרובות בני זוג מעניקים זה לזה את ייפוי הכוח הרפואי לקבל החלטות חשובות בשמם במקרה של חוסר כשירות. עם זאת, ייעודים אלה נפסלים בדרך כלל עם חלות  הגירושין. כתוצאה מכך, לאחר גירושין, חיוני לעדכן את הייעודים הללו כדי לשקף את הנסיבות החדשות. בחירה באדם מהימן לפעול כמיופה כוח רפואי מבטיחה כי רצונותיו של האדם מכובדים והאינטרסים שלו מוגנים.

 

אפוטרופסות על ילדים קטינים

גירושין מעלים שיקולים חשובים בנוגע לאפוטרופסות של ילדים קטינים. במקרה של פטירת הורה, חיוני לקבוע אפוטרופוס שיטפל בילדים וינהל את ירושתם. לכן, לאחר גירושין רצוי לעיין ולעדכן את הוראות האפוטרופסות בצוואה. כך, מובטח שהאפוטרופוס הנבחר עדיין מתאים ומוכן לקחת על עצמו את האחריות ושטובת הילדים עומדת בראש סדר העדיפויות.

אפוטרופסות על ילדים קטינים

חלוקת נכסים ונאמנויות

גירושין כרוכים לרוב בחלוקת נכסים ורכוש בין בני זוג לשעבר על פי החוקים הרלוונטיים או פסיקת בית המשפט. חלוקה זו יכולה להשפיע על נאמנויות קיימות או הסדרי תכנון עיזבון. לכן, חיוני לבדוק ולהתאים כל הנאמנויות או אסטרטגיות תכנון העיזבון שנועדו להועיל לבן הזוג לשעבר. זה מבטיח כי הנכסים מחולקים בהתאם לרצונות המתוקנים של האדם ולחשבונות עבור כל שינוי במוטבים או בנאמנים.

 

ייעודי מוטבים

גירושין מחייבים בדיקה יסודית של ייעודי מוטבים בחשבונות פרישה, פוליסות ביטוח חיים ונכסים פיננסיים אחרים. אי עדכון של ייעודים אלו עלול לגרום לתוצאות לא מכוונות, כגון בן זוג לשעבר שיקבל נכסים שיועדו למישהו אחר. הקדשת הזמן לעדכון ייעודי המוטבים מבטיחה שהמוטבים המיועדים יקבלו את הנכסים כמתוכנן ומצמצמת את הפוטנציאל למחלוקות או סיבוכים.

 

עורך דין גירושין מומלץ- עו"ד. יוסף גביזון

עו"ד יוסף גביזון הינו עורך דין גירושין מומלץ ביותר בעל ידע וניסיון רב בדיני משפחה. בעל תואר LL.M ייחודי בדיני משפחה מאוניברסיטת בר אילן, עו"ד. גביזון הוא ראש המחלקה לדיני ירושה וצוואות במשרד עוה"ד גביזון. עו"ד גביזון מאמין בתקשורת פתוחה עם לקוחותיו ושואף להבין את הצרכים והחששות שלהם.

הוא מכיר בחשיבותם של ילדים בתיקי גירושין ופועל במרץ על מנת להבטיח שהם לא יהיו מעורבים בהליכים, ולמנוע ניכור הורי בכל מחיר. גישתו שמה דגש על שימור מערכת יחסים חיובית בין הורים גם לאחר הגירושין, מתוך כוונה להסכמות ולא לסכסוך ממושך. לכן, עו"ד גביזון הוא עו"ד הגירושין המומלץ ביותר עבורכם, במידה ואתם אכן נזקקים להתחיל לעבור את ההליך המשפטי המורכב שמלווה את הגירושין.

 

לסיכום

לגירושין יש השפעה משמעותית על תכנון העיזבון והצוואות. חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין בעל ידע כמו עו"ד יוסף גביזון לנווט את המורכבות ולהבטיח את השינויים הנדרשים כדי לשקף את הנסיבות החדשות. כך, על ידי עדכון מסמכי תכנון עיזבון, תיקון ייעודי המוטבים והתחשבות בהשפעות הגירושין על נאמנויות והוראות אפוטרופסות, תוכלו להגן על נכסיכם ולהבטיח שרצונותיכם מבוצעים ביעילות.

השפעת הגירושין על תכנון עיזבון וצוואות

אולי יעניין אותך גם