חיפוש

מעיל גשם או מעיל פוך – מה עדיף לזמן החורף

החורף הישראלי יכול להיות מבלבל במיוחד. יום אחד יש עשרים וחמש מעלות ויום אחרי יורד גשם ויש סערת רוחות בחוץ. לכן, צריך לחשוב טוב על קניית המעיל שלנו לחורף ובאיזה מטרות אנחנו רוצים שהוא יעמוד. 

 

כל היום טיפות הגשם

מעיל גשם יכול להיות אידיאלי לחורף הישראלי. בחורף שלנו בעיקר יורד גשם, אבל לא מאוד קר. היתרון הברור במעיל גשם הוא שהוא מונע חדירת מים לבגדים שלנו. החיסרון שלו הוא שהוא לא מאוד מחמם. מעילי גשם בדרך כלל הם מעילים דקים מאוד ובמדינות קרות הם נלבשים מעל מעיל אחר, רק כדי למנוע חדירת מים. 

הבחירה במעיל גשם צריכה להיות תלויה באורח היום שלכם. למי שהולך הרבה ברגל או רוכב על אופניים, מעיל גשם עשוי להתאים. מי שנוסע ברכב לכל מקום, פחות צריך להתחשב בגשם ויכול לבחור גם מעיל שאינו חסין למים. 

 

רוחות או לא להיות 

מעיל גשם, כשמו כן הוא, מונע חדירה של גשם. מה שהוא לא מגן בפניו זה רוח. רוח יכולה להיות מקררת בהרבה מגשם ולכן חשוב שיהיה מעיל שמתאים להתמודדות עם רוח. מעיל פוך, ברב המקרים, מגן מפני הרוח כי הוא מחמם מאוד וצמוד לגוף בגלל שכבות הריפוד שלו. 

מי שרוצה להרוג שתי ציפורים במכה אחת יכול או יכולה ללכת על מעיל פוך מחומר שגם דוחה מים. זה יכול להיות מעיל יקר יותר, שכן לא כל חומר שדוחה מים הוא גם עמיד במים לאורך זמן. למשל עור הוא חומר דוחה מים, אבל החשיפה של עור לכמות גדולה של מים היא מאוד לא מומלצת. גם חומרים סינתטיים למיניהם לא בהכרח מתאימים לחשיפה ממשוכת למים. לכן, אם אתם רוצים מעיל שמונע כניסת גשם ורוח, שווה להשקיע במעיל איכותי במיוחד. 

 

שיעור בגאוגרפיה 

הצורך במעיל גשם או פוך משתנה כמובן לפי אזור מגורים. בארץ יש הבדל גדול מאוד במזג האוויר באזורים השונים, בעיקר בכמות הגשמים. מי שגרה או גר במרכז הארץ כנראה שלא יצטרכו מעיל פוך כמעט בכלל. מרכז הארץ מאוד לח ולא קר ויש יותר סיכוי שיצטרכו מעיל גשם. 

לעומת זאת, מי שגר או גרה בצפון הארץ או בירושלים כנראה יצטרכו מעיל פוך טוב בעיקר לשעות הערב, בהן קר מאוד. אבל, גם בירושלים וגם בצפון הארץ יורדים גשמים רבים. מי שגרים בדרום הארץ, במיוחד בערבה, ירגישו אולי מגוחכים להחזיק במעיל גשם, אבל בהחלט יצטרכו מעיל פוך, שכן הטמפרטורות צונחות לגמרי בערב. 

השיקולים העיקריים בקניית מעיל פוך או גשם צריכים להיות מקום המגורים שלכם, או המקום בו אתם רוצים ללבוש את המעיל, למשל אם אתם נוסעים לחו״ל, ואורח היום שלכם. שיהיה חורף חם ונעים. 

מעיל גשם או מעיל פוך

אולי יעניין אותך גם