חיפוש

מעיל או סוודר – מה אתם מעדיפים בחורף?

החורף כבר כאן ואיתו מגיע גם הקור. חלקנו מעדיפים להתכרבל בתוך סוודר מחמם וחלקנו מעדיפים להתעטף במעיל. כל אחד מהשניים מתאים למטרות שונות ומגוונות ולא תמיד חייבים לבחור רק באחד. 

 

לקלף שכבות

כל אחד מעדיף להתחמם באמצעות פריטים אחרים בחורף. יש כאלה שרוצים מעיל ענק שיעטוף אותם והם לא יצטרכו לחשוב על מה שיש מתחת, ויש כאלה שרוצים להקדיש את תשומת הלב דווקא לשכבות אחרות כמו הסוודר. 

הבעיה העיקרית של לבישת בגדים מחממים בחורף היא כשנכנסים לחלל סגור ומחומם. נגיד מי שנוסע על הבוקר בתחבורה ציבורית חנוקה או נכנס למשרד מחומם, ירצה משהו שהוא יכול להוריד ולהישאר עם שכבה מינימלית מתחת. למי שרוצה בזה, מתאים יותר מעיל. מי שרוצה שכבה מחממת שתישאר עליו במשך כל היום, כדאי לבחור בסוודר. מעיל הוא פריט שמאוד קל להוריד ולתלות איפשהו, בעוד שסוודר הוא פריט שפחות נוח להוריד ולפעמים מרגיש לא מתאים להוריד. 

 

גשם ורוח

אם אתם חשופים במהלך יומכם לגשם ולרוח, סביר שתרצו לבחור במעיל. סוודר, גם בגלל החומרים ממנו הוא עשוי בדרך כלל וגם בגלל היותו סרוג ולא צפוף במיוחד, לא מגן עלינו מפני איתני הטבע. אם אתם הולכים הרבה ברגל או רוכבים על אופניים, סוודר לא יגן עליכם מפני רוח. מעיל לעומת זאת, יכול להיות מותאם למצבים שונים של מזג אוויר ולטמפרטורות שונות. 

כמו כן, אם אתם הולכים בחוץ ולובשים רק סוודר ויורד גשם, אתם תרצו להוריד אותו כשתגיעו ליעדכם. דבר זה מחייב אתכם ללבוש שכבה שמתאימה להיות חשופה מתחת לסוודר. כלומר אתם לא יכולים ללבוש גופיה או בגד שלא מתאים לחשיפה בחוץ. 

 

מראה שונה 

סוודר ומעיל מייצרים מראה שונה לחלוטין. אם אתם לובשים סוודר ולא לובשים מעליו מעיל או ז׳קט, יתקבל מראה יותר קז׳ואלי וזרוק. מעיל לעומת זאת, יכול לייצר מראה מחויט ואלגנטי יותר. אתם צריכים לבחור את הפריט העליון שתלבשו לפי המקום אליו אתם הולכים. אם אתם הולכים סתם להיפגש עם חברים בבית ובא לכם סתם להתכרבל, אתם יכולים ללכת עם סוודר. אבל אם אתם הולכים לעבודה או לפגישה, עדיף לבחור במעיל. 

 

כביסה וגיוון

מעילים וסוודרים דורשים דרכי טיפול שונות. לא כל מעיל מתאים למכונה במכונת כביסה וגם לא כל סוודר. אבל, סוודרים סופגים יותר ריחות ויצטרכו יותר כביסות אם תלבשו אותם באופן יומיומי. לעומת זאת, מעילים בדרך כלל עשויים מחומרים שפחות סופגים ריח ולכן דורשים ניקוי בערך פעם בעונה ולא באופן תמידי. 

גם גיוון הוא אלמנט חשוב בבחירה. סוודרים הם פריטים בדרך כלל זולים יותר ממעילים ולכן יש מגוון שלהם, מעיל לפעמים יש רק אחד ואי אפשר לשנות כל יום. 

מעיל או סוודר

אולי יעניין אותך גם