חיפוש

הכירו את הטרנד החם ביותר בעולם התכשיטים!

עגילי יהלום הם סמל נצחי לפאר ויופי. האביזר הקלאסי והיוקרתי ביותר בכל קופסת תכשיטים. הפשטות והוורסיטליות של העגילים הקלאסים הופכת אותם לבלתי ניתנים להחלפה. למרות הסטטוס העל זמני שלהם הכירו את החידוש האחרון בעולם התכשיטים- יהלומי מעבדה.

 

מאיפה הכל התחיל?

בשנים האחרונות עלה לדיון נושא האתיקה במכרות יהלומים. גילויים על תנאי עבודה מכפירים בארצות מהן מייבאים יהלומים העלו לשיח את המציאות העקומה בה אנשים במדינות עולם שלישיות כורים יהלומים כדי לשרוד. לרוב בשכר עלוב ובתנאים תבאורתיים מסוכנים.

בעקבות הנושא החל עולם יהלומי המעבדה לצבור תאוצה- יותר ויותר אנשים מעדיפים לקנות יהלומים שיוצרו בתנאי מעבדה כדי לא לתמוך בתעשיית ״יהלומי הדמים״. יהלומי הדמים הם שם שניתן ליהלומים שנכרים בתנאים לא אתים ולרוב תוך פגיעה בחיי וזכויות אדם. לרוב מדובר באזורי מלחמה בהם אין פיקוח רב על זכויות אדם, לדוגמא באפריקה שהיא המקור לשני שליש מהיהלומים בשוק.

תכשיט

מהם יהלומי מעבדה?

יהלומי מעבדה הם יהלומים שיוצרו בתנאים מלאכותיים שמחקים את התנאים בהם נוצרים יהלומים בטבע. ניתן להכין מהם תכשיטים בדיוק כמו יהלומים רגילים ואפילו יש בהם יתרונות רבים. לצורך ההשוואה עגילי יהלום מיהלומי מעבדה יראו בדיוק אותו דבר כמו יהלומי מכרות. במעבדות קיימים מכשירים שיודעים לדמות את תנאי הסביבה בהם נוצרים יהלומים.

לחץ מסיבי מופעל על פחמן ועל זרעים קטנים של יהלום קיים, פעולת ההתגבשות של הקריסטלים הקיימים מושכת אליה עוד מהפחמן שמסביב וכך יוצרים יהלום סינטטי. הסיבה לשימוש בזרעים הקטנים בנוסף לפחמן היא שהקריסטליזציה הקיימת עוזרת לזרז את פעולת ההתגבשות וחוסכת זמן ומשאבים.

 

מה ההבדל בעצם?

ההבדלים בין יהלומי מעבדה ליהלומי דמים הם רבים ומשמעותיים, למרות שאין הבדל על הנראות בתכשיט-

  • הפרשי המחיר- המחיר ליהלומי מעבדה הוא בממוצע 40% פחות מיהלומי מכרות.
  • תנאי הגידול- יהלומי מעבדה חוסכים את הנזק הסביבתי שיוצרים המכרות- הזיהום של הדחפורים, בזבוז המשאבים והשטח שנהרס מהמכרות.
  • השליטה בתוצר- יהלומים בטבע לא תמיד מושלמים, יכולים להיווצר בהם זיהומים של חומרים אחרים, בועות אוויר ופגמים שיעשו אותם שברירים יותר. לעומתם תנאי המעבדה מאפשרים ליצור יהלומים מושלמים בכל פעם.
  • האתיקה- יהלומי מעבדה הם מוסריים יותר בשל התנאים הלא לגיטימיים שבהם נכרים יהלומי הדמים.

 

לסיכום-

יהלומי מעבדה הם יהלומים מלאכותיים. היהלומים הסינתטיים באו לפתור בעיה מוסרית וסביבתית בשוק היהלומים. פעילות לא חוקית שנוגדת זכויות אדם במכרות היהלומים הפכו את יהלומי הדמים למקור לא מוסרי ליבוא יהלומים. בנוסף יהלומי מעבדה חוסכים נזק סביבתי, עולים פחות ומאפשרים שליטה ודיוק בייצור היהלום.

אם עוד לא הבנתם יהלומי המעבדה נהיו הטרנד החם והמוסרי ביותר בעולם התכשיטים. פעם הבאה שתרכשו עגילי יהלום או טבעת חדשה אנו ממליצים לכם לבחור ביהלומי מעבדה.

תכשיט

אולי יעניין אותך גם