חיפוש

שלוש מתנות מרגשות במיוחד לבר המצווה

בר מצווה הוא אחד מהאירועים המכוננים ביותר בחייו של נער צעיר. בר מצווה, הוא מועד ביהדות, בו ילד הופך למחויב במצוות. משמעות המחויבות במצווה היא שמעתה הנער יקבל שכר עבור כל מצווה בה הוא עושה, ולעומת זאת עונשים פוטנציאליים על עבירות אותן יעבור הנער. בנוסף, הנער יכול מגיל בר המצווה להוציא אנשים ידי חובה בקריאה בתורה ובברכות. 

 

צורת החגיגה

בכדי לציין את ה"כניסה לעול מצוות", כך בדרך כלל מכנים את גיל בר המצווה וחגיגות בר המצווה, ישנם שלושה אירועים מרכזיים.

צורת החגיגה

אירוע

הראשון, הוא האירוע הגדול עצמו, בו בדרך כלל באולם אירועים מזמינים הרי חתן הבר מצווה את חבריו וחבריהם לסעודה חגיגית וריקודים.

 

הנחת תפילין

אירוע נוסף, הוא הבוקר הראשון בו חתן הבר מצווה מניח תפילין, אירוע זה נקרא "אירוע הנחת התפילין" ואף הוא נחגג בקרב בני המשפחה הקרובים של החתן.

 

עלייה לתורה

עוד אירוע, הוא הקריאה בתורה הראשונה של חתן בר המצווה, בדרך כלל ביום חמישי או שני קודם שבת בר המצווה של החתן. באירוע זה. חוגגים את יכולתו של חתן הבר מצווה להוציא אחרים ידי חובה בקריאת התורה.

 

שבת בר המצווה

האירוע האחרון, הוא שבת בר המצווה. באירוע זה, חתן בר המצווה עולה לתורה וקורא את כל הפרשה בשבת בר המצווה שלו, כלומר בשבת הצמודה לתאריך העברי בו הוא נהיה בן שלוש עשרה. אירוע זה נחגג בין היתר בקידוש בבית הכמסת, זריקת סוכריות על החתן, וארוחות שבת משפחתיות משותפות.

כלל אירועים אלו, דורשים כמובן מתנות שונות, עליהן נמליץ לכם כעת.

 

מתנות מומלצות

המתנות שנמליץ לכם עליהם הן מתנות בעלות סבירה ביותר, שקשורות בצורה ישירה לחגיגות האירוע.

מתנות מומלצות

טלית

מתנה מיוחדת מאוד, היא טלית מהודרת לחתן בר המצווה. הטלית, היא בגד ייחודי אותו החתן מתחיל לעטות בתפילות שחרית ממועד בר המצווה שלו. לכן, ברור שטלית יפה ומעוטרת תהווה את המתנה המושלמת עבורו.

 

חמישה חומשי תורה

נער בר המצווה, מתחיל לקרוא בתורה ולהתחייב בהגעה לתפילות ולקריאות התורה החל ממועד בר המצווה. לכן, אין מתנה יותר מתאימה לאותו נער בר מצווה, מחמישה חומשי תורה עם פרשני המקרא, שבאמצעותם יוכל הנער להגיע להבנה עמוקה על פרשיות השבוע אותן מעכשיו הוא מחויב לשמוע.

 

כרטיס לביקור במוזיאון

חלק מהותי מההפיכה של נער לגבר, במיוחד בתוקפה זו של גיל מצוות, היא הפיכת הנער לאדם משכיל, אינטליגנט, כזה ששואל שאלות וכזה שיגלה יותר אחריות אודות העולם שסביבו. אחת מהדרכים הללו, היא שליחת הנער למקום שאוגר בתוכו ידע בצורה חווייתית, ולכן מתנה מתאימה היא לתת לו כרטיס כניסה למוזיאון טבע, מדע או היסטוריה.

 

לסיכום

כעת, קנו לנער את המתנה המתאימה ביותר בעיניכם עבורו.

שלוש מתנות מרגשות במיוחד לבר המצווה

אולי יעניין אותך גם