חיפוש

שומרים על שיער בריא: כך תבחרי החלקה לשיער

שיער נתפס לעתים קרובות כסמל של יופי, נשיות ובריאות. בחברה שלנו, נשים (וגם יותר ויותר גברים) נמצאות בלחץ מתמיד לשיער מושלם, חלק ומבריק. הלחץ הזה הניע את תעשיית טיפוח השיער בשווי מיליארדי שקלים, להמשיך לייצר מוצרים וטיפולים חדשים ומתקדמים שיעזרו לנו להשיג את השיער המושלם.

 

החלקה לשיער

אחד מטיפולי השיער הפופולריים ביותר הוא החלקה. החלקת שיער קיימת כבר מאות שנים, אבל היא הפכה פופולרית רק במאה השנים האחרונות בערך. בעבר, היישור היה תהליך שלוקח זמן ולעתים קרובות מזיק שכלל שימוש במגהצים חמים או כימיקלים. כיום, ישנן שיטות רבות ושונות להחלקה, המשתנות מבחינת אופן פעולתן ובאופן בו הן עלולות להשפיע על השיער. כמה מהשיטות הפופולריות ביותר הן:

  • החלקה תרמית, המכונה גם החלקה יפנית, משתמשת בשילוב של חום וכימיקלים על מנת לפרק את הקשרים בפיר השיער, מה שהופך את השיער לחלק.
  • החלקת קראטין, הידועה גם בשם החלקה ברזילאית, משתמשת בצורת חלבון כדי להחליק את השיער ולהפוך אותו לחלק.
  • החלקה כימית, משתמשת בכימיקלים חזקים כדי לפרק את הקשרים בפיר השיער.  שיטה זו משמשת בדרך כלל רק על שיער מתולתל מאוד או מקורזל.

יישור תרמי

מהי החלקה אורגנית?

ככל שיותר ויותר אנשים מתעניינים באורח חיים בריא, הם גם מחפשים דרכים להפוך את שגרת הטיפוח שלהם לבריאה יותר. אחד הטרנדים החדשים ביותר בטיפוח השיער הוא החלקת שיער אורגנית במספרות. בעוד שרוב טיפולי החלקת השיער משתמשים בכימיקלים שעלולים להיות בעייתים גם עבור השיער וגם עבור הקרקפת.

בהחלקת שיער אורגנית משתמשת במוצרים טבעיים עדינים ויעילים.  החלקה זו מצוינת לבעלות עור או קרקפת רגישים, או למי שמחפשת אופציה טבעית יותר.

 

איך בוחרים?

מבין כל השיטות הללו, יישור תרמי הוא הפופולרי ביותר. שיטת הישור התרמי נתפסת כשיטה היעילה והעמידה ביותר, אם כי היא גם היקרה והמזיקה ביותר. אם את שוקלת להחליק את השיער, חשוב לעשות את המחקר ולבחור בשיטה המתאימה לך. כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כוללים:

  • סוג השיער שלך – החלקה אינה מתאימה לכל סוגי השיער. אם יש לך שיער דק מאוד או פגום, עדיף להימנע מהחלקה.
  • התקציב שלך – החלקה יכולה להיות תהליך יקר, אז את צריכה לשקול כמה את מוכנה להוציא.
  • הזמן שלך – שיטות מסוימות, כמו החלקה כימית, עשויות להימשך מספר שעות. שיטות אחרות, כמו החלקה מכנית, מהירות הרבה יותר.
  • התוצאות הרצויות שלך – שיטות מסוימות, כמו יישור קרטין, נותנות תוצאות חלקות וחלקות מאוד. לעומתן, שיטות החלקה אחרות, כמו החלקה כימית, יכולות לתת לך מראה יותר טבעי.
  • בריאות השיער שלך – החלקה יכולה להזיק לשיער שלך, אז את צריכה לשקול כמה את מוכנה להקריב מבחינת בריאות השיער.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, החלקה אורגנית משרד הבריאות, כלומר, החלקה אורגנית אשר קיבלה אישורים היא אופציה מצוינת למי שמחפשת דרך טבעית יותר להחליק את השיער.  טיפול זה עדין לשיער ולקרקפת, וישאיר את השיער שלך במראה ותחושה במיטבו. אז עכשיו כשאת כבר יודעת כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בבחירת טיפול החלקת שיער, את אמורה להיות מסוגלת למצוא את ההחלקה המתאימה לך. בהצלחה!

יישור תרמי

אולי יעניין אותך גם