חיפוש

שבוע האופנה בפריז – המדריך המלא 

עם מגפת הקורונה ברקע, שבוע האופנה העילית עבר השנה לפורמט האינטרנטי, אבל עדיין הצליח לרגש ולהפתיע. שמלות יפות, רומנטיקה ואסקפיזם: אילו מותגים הפתיעו בשבוע האופנה בפריז ומה הבשורות של בתי האופנה הגדולים?

 

שבוע האופנה בפריז מתקיים פעמיים בשנה, והשנה הוא התקיים במתוכנת קצת שונה: גם המעצבים הכי גדולים וסלבס בעלי שם לא הצליחו להימלט מהקורונה, שדחקה את אירועי שבוע האופנה בפריז לפורמט האינטרנטי שכל כך מוכר לנו מהשנה האחרונה. אבל גם דרך המסך הקטן אפשר היה לראות עיצובים מרגשים ופורצי דרך, שהעניקו לחובבי האופנה ברחבי העולם קצת מהאסקפיזם שכולנו זקוקים לו. 

 

עיצובים מלאי הומור ומשחקי מגדר 

בתצוגה של המותג סקיאפרלי אפשר היה לראות השנה משהו מרענן ושונה. כשמדובר באופנת קוטור אנחנו רגילות לראות עיצובים נשיים במיוחד, עדינים ומקושטים. במותג היוקרתי, שאחראי גם לעיצוב שמלת הקריסמס של קים קרדשיאן עם מחוך שנראה כמו גוף שרירי, המשיכו את הקו המשחקי גם בתצוגה שלהם בשבוע האופנה. המנהל האמונתי של המותג, דניאל רוזברי, סיפר שהם החליטו לצאת נגד המיזוגניה של עולם הקוטור, שדורשת תמיד מנשים להיות מתוקות ועדינות. התוצאה? קולקציה מלאה בהומור, פריטים מוגזמים ומשחקי מגדר שלוקחים את הנושא הזה לקצה. 

 

תצוגת אופנה חדשנית בחסות מגבלות הקורונה

בדיור, אחד מבתי אופנה הגדולים והמשפיעים בעולם, לא נתנו לקורונה לפגוע להם ביצירתיות. במצב שבו אי אפשר לקיים תצוגות אופנה מול קהל, הם לא התכוונו להניח לדוגמניות שלהם פשוט ללכת הלוך ושוב באולם ריק. במקום זה, בדיור יצרו תצוגת אופנה אלטרנטיבית, שצולמה כסרט פנטזיה. הסט היה בהשראת עולם המיסטיקה, גלגל המזלות וקלפי טארוט, וגם השמלות עצמן שאבו מעולם הדימויים הזה ושילבו אלמנטים מתוכו. בין אם אתם מחובבי הז'אנר או לא, אין מה להתווכח שככה עושים אסקפיזם משובח. 

 

חלומות אופטימיים על העתיד 

במותג של מעצב האופנה הנודע ג'יאמבטיסטה ואלי מסתכלים על העבר בגעגועים, אבל גם עם הרבה תקווה לעתיד. בית האופנה הביא קולקציה מלאה בשמלות רכות וקצפתיות, מלאות בפרטים מתוקים כמו פרחים, ראפלז, נוצות ופפיונים. המסלול התמלא בעיצובים רומנטיים שנראו כאילו שלפו אותם מתוך חלום מתוק, בניתוק מושלם מכל מה שקורה עכשיו בעולם – מתוך ההבנה שדווקא עכשיו, לא תזיק לנו קצת אופטימיות. 

 

שגרה נעימה 

שאנל לא הפתיעו השנה, ועל המסלול של תצוגת הקוטור שלהם לא ראינו שום דבר שלא ראינו קודם. על המסלול ניתן היה לראות בעיקר שמלות פרחוניות וחליפות טוויד, עיצובים אלגנטיים שלוקחים את הצופה בחזרה לתקופה שבה היה מותר לקיים אירועים חברתיים ולהנות מהחיים. גם עיצוב התפאורה שיחק על הקו הזה, עם סט שהזכיר חתונת צהריים או מסיבת קוקטייל בגן.  בקהל נכחו סלבס מהמדרגה הראשונה, כמו פנלופה קרוז, לילי רוז דפ, ונסה פרדייס ועוד. 

שבוע האופנה בפריז

אולי יעניין אותך גם