חיפוש

עיצוב חדר השינה, טיפים לעיצוב מושלם

מהרגע שיצאנו מהמיטה אנחנו כבר חולמים לחזור אליה. חדר השינה מהדהד לנו כחדר בו אפשר לשחרר את היום שעבר עלינו. אנחנו צריכים לשאוב כוחות מחדש ויש חשיבות לחלל שעוטף אותנו. הבית הוא מקום שנותן לנו ביטחון של קורת גג וסיפוק צרכים פרקטיים. אבל חדר השינה הוא מעבר לכל זה. דרך עיצוב אישי, מזמין ומרגש, גם חדר השינה שלכם עשוי להפוך לכזה. אז איך הופכים את חדר השינה לחדר חלומות? באמצעות כמה קווים מנחים שיתנו לכם רעיונות ותוכלו אפילו לעשות את זה בעצמכם.

 

בואו נעשה סדר

לפני שניגשים לעצב חלל, בואו נכיר אותו באמת. אם נודה ביננו לבין עצמנו, לפעמים חדר השינה לא מקבל את היחס המגיע לו. כמו כל חדר בבית, גם הוא סובל מחוסר סדר. בגדים זרוקים בכל פינה, עיתונים וספרים על הריצפה ואולי אפילו עריסת תינוק או שולחן עבודה תופסים חלק נכבד מהשטח. חדר שינה צריך לענות על הצרכים שלכם. תשאלו את עצמכם- האם הבלגן ששורר סביבכם הוא בגללכם או מחוסר ברירה? כלומר, האם צריך עוד מתלה לבגדים או שזה עניין של לקיחת אחריות? ברגע שתדעו לענות לעצמכם, תוכלו להבין למה החלל יכול וצריך לשמש אתכם. אם אתם צריכים להוסיף מקום לתליית בגדים, תיקחו זאת בחשבון. אבל אם אתם צריכים רק לקפל אותם ובכן, זה כבר עליכם. 

 

זריקת צבע 

הבסיס לעיצוב הוא צבע. זה ישר מעורר בנו תחושות עמוקות ובלתי מודעות של חיבור ורגש בעיצוב הוא חשוב. ברגע שנבין מה הרגש אותו אנחנו רוצים, נדע איך לבחור צבע. אל חשש, הכוונה היא לא לצבוע את כל החדר בקשת הצבעים. אפשר להתחיל מקיר אחד, שישדר לכם בדיוק את מה שאתם צריכים. לרוב, מומלץ לבחור בצבע שיקנה לכם רוגע, ליצירת שגרת שינה רצופה ועמוקה. מה הצבע שמרגיע אתכם? לאחר שבחרתם, חפשו את הגוון שהכי מדבר אליכם. לרוב מומלץ לצבוע את הקיר מאחורי המיטה, ככה החדר מקנה לכם את התחושה שאתם מחפשים והעין לא ממוקדת אחר הצבע בעודכם מנסים לישון.

 

גם בלילה יש תאורה

כולנו זוכרים את תאורת הלילה הקטנה כשהיינו ילדים נכון? מקור אור קטן אך מלא בביטחון, רוגע ומשמעות. תאורה היא אחד מהמרכיבים החשובים בעיצוב, מאחר והיא משפיעה על החלל כולו בצורה אבסולוטית. תאורה בחדר השינה לרוב אינה מהדברים הראשונים עליהם תחשבו, הרי, האור מטרתו להיכבות לקראת השינה, נכון? אז זהו, שלא. בעזרת תאורה מעומעמת תוכלו לייצר לכם אווירה רגועה. תוכלו לעשות זאת בתאורת קריאה המדמה את תאורת הלילה מהילדות. תבחרו בצבע חם ובראש נורה שיעשה לכם נעים בעין ובלב.

זאת לא רק המיטה שנותנת לנו רוגע, אלא החדר כולו. בעזרת עיצוב מושלם תיראו איך לפעמים חלומות מתגשמים, בייחוד בחדר השינה.

עיצוב חדר השינה

אולי יעניין אותך גם