חיפוש

מה ההבדל בין מעצבת אופנה לבין סטייליסטית

אופנה זה תחום מדהים ומגוון. הרבה מאיתנו היו רוצות לקחת בו חלק, או להבין אותו יותר לעומק. על מנת להבין אותו יותר לעומק צריך קודם כל להבחין בין שני המקצועות הבולטים בתחום – מעצבת אופנה וסטייליסטית

 

מעצבת אופנה

הרבה אנשים חושבים שמעצבי אופנה מעצבים רק בגדים למסלולי תצוגות האופנה. אך ההפך הוא הנכון, מעצבות ומעצבי אופנה הם המוח מאחורי תכנון כל בגד. מהטי שרט הפשוטה ביותר לשמלת קוטור מורכבת במיוחד, תמיד תהיה מעצבת אופנה מאחורי הקלעים. 

מעצבים בוחרים את הבדים מהם ייצרו את הבגדים, מעצבים את גזרת הבגדים ולעיתים גם מעצבים את ההדפסים או הדוגמאות שיהיו על הבגדים. כל שרשרת ייצור הבגד מתחילה מהם והם אחראיים על ההחלטות הקטנות או הגדולות ביותר הקשורות בעיצוב הבגד. 

תחום האחריות של מעצבת אופנה משתנה מאוד לפי סוג החברה בה היא עובדת. מעצבות שעובדות בחברות אופנה מסחריות, כמו זארה למשל, בדרך כלל עובדות על תחום אחד בתוך העיצוב הכללי של החברה, כמו חולצות ליום יום לנשים. ככל שהחברה גדולה יותר, כך יש סיכוי שמעצבת האופנה תעבוד על תחום קטן יותר. מעצבות בחברות קטנות, או מעצבות עצמאיות, חופשיות יותר בעיצוב הפריטים. 

 

סטייליסטית

סטיילינג הוא מקצוע שונה לחלוטין מעיצוב אופנה. סטייליסטיות מרכיבות לוקים ולא עוסקות בעיצוב הבגד. הן מעצבות את מערכת הלבוש הכללית של הלקוח או הלקוחה, תלוי במטרה, אבל לא מעורבות בתהליך עיצוב פריטים ספציפיים. 

גם תפקידיה של סטייליסטית נתונים לשינויים רבים לפי החברה או הסביבה בה היא עובדת. בדרך כלל סטייליסטיות עובדות באופן עצמאי עם הרבה לקוחות ולא מועסקות כשכירות בחברה. לקוחותיהן יכולים להיות חברות גדולות או מותגים קטנים שרוצים להרכיב לוקים לצילומי הקטלוג, מגזיני אופנה שרוצים לעשות הפקות אדיטוריאל, או סטיילינג לטלוויזיה.

כמו כן, ישנו התחום של סטיילינג אישי. סטיילינג אישי הוא תחום פורה ביותר בימינו. יש לקוחות רבים שרוצים שיהיה מי שיבוא איתם לקניות, יסדר להם לוקים שהם יכולים ללבוש ביומיום ויסדר את המלתחה שלהם. סטייליסטים רבים משלבים בין התחומים השונים. 

 

הכשרה שונה 

מעבר לכך שמדובר בשני תחומים שונים לחלוטין, בעלי אופי תעסוקתי שונה, מדובר במקצועות שדורשים לרב השכלה שונה לחלוטין. עיצוב אופנה הוא תחום הנלמד באקדמיות לעיצוב ואמנות כתואר ראשון של ארבע שנים. אמנם אפשר להיות מעצבי אופנה בלי התואר, אבל יהיה מאוד קשה להתקבל לעבוד בחברה גדולה ומסודרת. בשביל להיות מעצבת אופנה בחברה גדולה ישנם כישורים טכניים שנלמדים בתארים של עיצוב אופנה. 

סטיילינג לעומת זאת, נלמד בדרך כלל בלימודי תעודה בלבד והרבה מאוד סטייליסטיות בכלל לא למדו סטיילינג. 

שני המקצועות עם מקצועות יצירתיים ומספקים להפליא, אך מדובר בשני מקצועות שונים שדורשים ארגז כלים שונה לחלוטין. 

מעצבת אופנה או סטייליסטית

אולי יעניין אותך גם