חיפוש

מחוץ לקופסא: 4 תכשיטים מיוחדים ושונים

תכשיטים וקישוטים הם חלק בלתי נפרד מהמין האנושי כבר משחר ההיסטוריה. עוד כשאבותינו הקדמונים חיו על עצים וציירו על קירות של מערות, נהגו גברים ונשים להתקשט ולהתגנדר בדרכים שונות. המין האנושי עבר שינויים וגלגולים רבים במהלך ההיסטוריה, אבל תכשיטים היו מאז ומתמיד חלק מהסיפור שלנו, ואפשר להניח שהתכשיטים כאן כדי להישאר.

את התכשיטים הרגילים כולנו מכירות. שרשראות, טבעות, צמידים ועגילים. מן הסתם, לכל אחת מאיתנו יש לפחות פריט אחד מכל סוג. מי לא קיבלה טבעת מרשימה לחתונה, זוג עגילים כדי לציין מאורע משמח או צמיד יפה כאות תודה?

אך מה לגבי תכשיטים יוצאי דופן, כאלה שנחשבו לאופנתיים בעבר הרחוק, או שנמצאים רק ברשותן של נשים עם טעם ייחודי? נציג לכן היום 4 תכשיטים מקוריים ושונים, כאלה שאין לכל אחת. תכשיטים לאישה מיוחדות, עוצמתיות, שלא מפחדות לבלוט ולהיראות קצת אחרת.

נתחיל בתכשיט לראש, שמכונה גם תכשיט שיער, נזר, עטרה או עטרת. החל מבתי המלוכה הגדולים והוותיקים באירופה, שמחזיקים נזרים יפהפיים ומלכותיים העשויים מתכות יקרות ומשובצים ביהלומים, דרך כלות שבוחרות במראה אותנטי ומשלבות תכשיט עדין בהינומה – אין ספק שתכשיט שיער הוא אמירה אופנתית ייחודית ולא שגרתית, שמעידה על טעמה המיוחד והאצילי של העונדת אותו.

עגילים ללא חורים – יש דבר כזה! על עגילי קליפס שמעתן? או עגילי הליקס שנסגרים על האוזן ללא צורך בחור? בשנים האחרונות אנו רואות יותר ויותר נשים, בכל הגילאים, שלובשות יותר – והרבה יותר – מעגיל אחד בכל אוזן. רוב הנשים בוחרות לחורר את האוזניים במיקומים שונים, מהתנוך ועד החלק העליון של האוזן. מי שחוששת לחורר את האוזן, סובלת מאלרגיה, לא ממהרת לאמץ טרנדים או סתם מתלבטת, יכולה לאמץ עגילים ללא חורים כדי לא להישאר לגמרי מאחור. עגילי קליפס מתאימים דווקא לתנוך, ועגילי הליקס ללא חור מתאימים לחלק העליון של האוזן.

צמיד רגל הוא תכשיט עדין ולא בולט, שמתאים בעיקר בחודשי הקיץ בהם כפות הרגליים חשופות. צמיד רגל הוא דרך נהדרת להבליט את אזור הקרסוליים. הצמידים יכולים להיות עשויים ממתכות שונות, מחוטי בד או מחומרים סינטטיים. פעמים רבות הם משולבים בחרוזים קטנים, צדפים ורקמה. זו יכולה להיות מזכרת נהדרת מטיול מיוחד, שמזכירה לנו שהקיץ והאור תמיד מגיעים בסוף.

צמיד-טבעת: עוד תכשיט מיוחד ויוצא דופן הוא צמיד המחובר לטבעת, הנענד על פרק כף היד. הצמידים האלה אופיינים לרקדניות וכלות ומתאימים בעיקר באירועים מיוחדים. כמו צמיד רגיל, גם צמיד-טבעת יכול להיות עשוי מחומרים שונים, משובץ באבנים, בולט או מעודן. תכשיט של צמיד-טבעת מחוברים הוא נדיר יחסית, וגם בעיצוב עדין ופשוט הוא יעניק ללובשת אותו מראה נועז. עם בחירה כזו, ברור שאת לא חוששת להיות יוצאת דופן!

טבעות

 

אולי יעניין אותך גם