חיפוש

מה היא הטמפרטורה המומלצת ליין לבן

בכל הנוגע ליין, נדרשת דיוק ורגישות גבוהה לתנאי הסביבה בכדי ליצור חוויה קולינרית מושלמת. הגורמים השונים משפיעים על טעמו של היין במידה רבה, גורמים כגון החומר ממנו עשויה החבית, אורך תקופת התסיסה, צורת ההגשה ועוד. במאמר זה נתמקד בהשפעת הטמפרטורה על טעמו של היין, ונסביר מהי הטמפרטורה האידיאלית עבור יין לבן. 

 

על ההבדל בין יין לבן ליין אדום

אנשים נוטים לחשוב שההבדל בין יין אדום ליין לבן נובע מצבע הענבים ממנו עשוי היין. בפועל ההבדל בין היין האדום ליין הלבן נובע מהבדל בתהליך ההכנה – כאשר תהליך התסיסה נעשה יחד עם קליפות הענבים התוצאה שנקבל תהיה יין אדום, ואילו כאשר תהליך התסיסה נעשה ללא הקליפות התוצאה תהיה יין לבן.

הסיבה לשוני בצבעים נעוצה בעובדה שהקליפה המתפרקת בתהליך התסיסה צובעת את היין ונותנת לו את הגוון האדמדם. כך תוסבר העובדה שישנם סוגי יינות לבנים המופקים מענבים אדומות שתססו ללא קליפתן. ההבדלים בשלבי ההכנה משפיעים באופן ישיר על טעמו של היין, ועל צורת ההגשה המתאימה לו.

טמפרטורה ליין לבן

השפעת הטמפרטורה על היין

כל חובב יינות מתחיל יודע שלתנאי הסביבה השפעה רבה על טעמו של היין. הטמפרטורה של היין יכולה לפגוש אותנו בשני שלבים – שלב האחסון ושלב ההגשה.

 

טמפרטורת אחסון של יין לבן

ככלל, חום מגביר את תהליך היישון והבישול של היין, כך ששימור לא טוב של היין יוביל לכך שטעמים וניחוחות רבים יאבדו. רוב בקבוקי היין שאנו קונים אינם מיועדים ליישון, כך שאיננו מעוניינים בתהליך יישון נוסף. מסיבה זו רצוי לשמור את היין במקום קריר ללא קרינת שמש ישירה המאיצה את הליך היישון.

רצוי לבחור בארון סגור וקריר או פינה אחרת בבית בה נשמרת טמפרטורה קבועה של כ-16 מעלות פחות או יותר. אחסון היין במקרר לאורך זמן עשויה לגרום לייבוש הפקק, כך שאוויר ייכנס לבקבוק ויתחיל תהליך של חמצון.

 

טמפרטורת הגשה של יין לבן

נהוג להגיש יין לבן בטמפרטורה קרירה יחסית, רצוי בטווח של 10-15 מעלות. טמפרטורה זו גבוהה במעט מהטמפרטורה של המקרר המוגדר בדרך כלל ל-4 מעלות צלזיוס. הדרך הנוחה ביותר להגיע לטמפרטורה המושלמת היא באמצעות מקרר יין המאפשר תנאי אחסון והגשה מושלמים. לאחר פתיחת הבקבוק יש לאטום אותו באמצעות פקק וואקום ולשמור אותו במקום קר, רצוי במקרר או בדלי עם קרח.

טמפרטורה ליין לבן

הגשת יין מבעבע

את היינות המבעבעים רצוי להגיש בטמפרטורה קרה עוד יותר – 4-5 מעלות צלזיוס. טמפרטורה זו מושגת במקררים, כך שרצוי להגיש אותם ישירות מהמקרר. לאחר פתיחת יינות מבעבעים חשוב לשמור אותם בצורה אטומה על מנת לשמר את הגזים והטעמים בצורה טובה.

 

מקרר יינות – הפתרון המושלם

לכל יין יש את הטמפרטורה המדויקת הנדרשת עבורו, וקשה מאד ליצור את התנאים המושלמים ללא מקרר יין מקצועי המאפשר שימור ואחסון של יין בצורה מדויקת ומדודה. ישנם מקררים בעלי תאים כפולים, המאפשרים לשמור בהפרדה יינות לבנים ואדומים, כך שכל יין יקבל את התנאים המדויקים והטובים ביותר עבורו.

טמפרטורה ליין לבן

אולי יעניין אותך גם