חיפוש

כיצד מבצעים ניתוח עפעפיים?

ניתוח עפעפיים הוא הליך קוסמטי הפופולרי הן בקרב נשים והן בקרב גברים, בטווח גילאים נרחב, שיכול לעזור לשפר את המראה של העפעפיים העליונים והתחתונים. הליך זה יכול לסייע בהפחתת הופעת קמטים, עור נפול ונפיחות סביב העיניים. הניתוח הנ״ל יכול גם לגרום לעיניים להיראות גדולות וערות יותר. ואף לסייע בבעיות ראיה, במקרים חמורים יותר בהם העור הנפול של העפעפיים חוסם את שדיה הראייה. 

 

איך הקסם קורה?

  1. מפגש עם המנתח – ראשית כמובן, יש להפגש עם מנצח פלסטי מוסמך ומקצועי אשר יבחן היטב את האיזור אותו אתם רוצים לנתח, יבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלכם ויתן חוות דעת מקצועית לגבי ההליך אותו אתם עומדים לעבור.
  2. הניתוח – לאחר היעוץ ובמידה וקיבלתם תשובות לכל השאלות שלכם, תכנסו לחדר הניתוח והרופא יעשה חתכים קטנים לאורך הקמט הטבעי של העפעפיים. לאחר הפרדת העור מהשומן והרקמות, ניתן יהיה להסיר את עודפי השומן והעור מהעפעפיים העליונים ו/או התחתונים. (כיום קיימות חלופות ללא ניתוח – כלומר, הרמת עפעפיים בלייזר).
  3. במקרים מסוימים, הרופא עשוי גם להשתמש במכשירים מיוחדים כדי להדק את העפעפיים, ולסייע בהפחתת קמטים ורפיון עור. לאחר מכן החתכים ייסגרו בתפרים קטנים אשר יתמוססו בעת ההחלמה.

ניתוח עפעפיים

תהליך ההחלמה

ההליך כולו אורך בדרך כלל כשעה, תלוי במורכבות הניתוח. לאחר השלמת הניתוח, אתם עלולים לחוות נפיחות וחבורות מסוימות. ניתן לטפל בתופעות אלו באמצעות קומפרסים קרים ומשככי כאבים.ניתן לראות שיפור מיידי במראה העיניים, תוצאות הניתוח יהפכו בולטות עוד יותר לאחר מספר שבועות, והתוצאות אמורות להחזיק מעמד מספר שנים.

 

למי הניתוח מתאים?

ובכן, מי שמתאים לניתוח הרמת עפעפיים הוא מי שמעוניין לשפר את מראה העיניים, אך מנגד, אין לו בעיות בריאותיות שעלולות להפריע להליך או לתוצאותיו. חשוב לציין שאין להשתמש בניתוח הרמת עפעפיים כדי לפתור בעיות רפואיות כגון בעיות ראייה, עיניים יבשות או שרירים קרועים. המטופל צריך להיות גם במצב בריאותי תקין ועליו להיות ״נקי״ מכל מצב רפואי שעלול להפריע להליך.

 

לא מתאים לכולם

בנוסף, חשוב גם לציין שניתוח הרמת עפעפיים אינו מומלץ לכל האנשים. נשים בהריון או מיניקות לא יכולות לעבור את ההליך, מכיוון שהוא עלול לסכן את התינוק. בנוסף, אנשים הסובלים ממחלות עור מסוימות כגון פסוריאזיס בפנים לא צריכים לעבור את ההליך. לאנשים עם מצבים רפואיים כמו סוכרת, לחץ דם גבוה או מערכת חיסונית נמוכה מכל סיבה שהיא, מומלץ להימנע מניתוח הרמת עפעפיים, שכן מצבים אלו יכולים לסבך את הניתוח עצמו ואת תוצאותיו.

ניתוח עפעפיים

תוצאות ושימור

בנוסף לשיקולים בריאותיים, חשוב לקחת בחשבון את התוצאה הרצויה של ההליך. ניתוח הרמת עפעפיים יכול לעזור להפחית את המראה של קמטים, ״שקיות״ ועור נפול סביב העיניים. עם זאת, חשוב לציין ולהבין שהתוצאות אינן תמיד קבועות, וייתכן שיהיה צורך לשמור עליהן עם ״תחזוקים״ נוספים או הוראות ספציפיות מהמנתח.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, אין ספק כי ניתוח עפעפיים עלול להשמע דבר מפחיד ומאיים, הרבה אנשים אשר זקוקים ומשתוקקים לניתוח זה נמנעים מכיוון שהמחשבה על ניתוח באיזור העיניים מפחידה אותם. אנחנו מקווים שבמאמר הזה נעשה לכם מעט סדר והלחץ ירד. למידע נוסף הקלילו ועברו אל דך הבית באתר העפעפיים שלי, בהצלחה!

ניתוח עפעפיים

אולי יעניין אותך גם