חיפוש

הקסם שבקצה המגף

בחלק הדרומי של איטליה, ממש בקצה של המגף, חבויים להם אתרים ומקומות מהיפים בעולם. הטיסה קצרה, מזג האוויר מושלם, האוכל מעולה ומחוץ לעונה גם המחירים לא יקרים מידי. פנו קצת זמן וצאו לטיול יום בין הנופים המרהיבים.

טיול לדרום איטליה הוא תמיד מומלץ. לבד, או עם המשפחה, לזמן קצר או ארוך, באופן מתוכנן או ספונטני. הערים היפהפיות כמו נאפולי וסורנטו הן פנינות של ממש, ובהן אפשר למצוא לא רק אוכל טוב ונופים מרהיבים, אלא גם מסלולי טיול עוצרי נשימה מהסוג שאי אפשר לראות בחלק הצפוני של איטליה. וזה לא בגלל שחסרים מקומות לבקר בהם בצפון, זה פשוט הקסם של דרום איטליה שעושה את ההבדל.

בשונה ממדינות אחרות באירופה כמו למשל צרפת או ספרד, דרום איטליה לא רק קרובה אלינו מבחינת מרחק אלא גם באופי – אנשים חמי מזג אבל גם חמים באופן כללי, מארחים נדיבים, נהגים קצת משוגעים ובעיקר אוהבי אדם. נכון שבחלקים הפחות מפותחים לא מדברים הרבה אנגלית, אבל לפעמים לא צריך אפילו שפה משותפת כדי להבין אחד את השני. אם אתם דוברים איטלקית במקרה, צפוי לכם טיול מהנה מאין כמותו.

 

היסטוריה ואתרי עתיקות 

אחת מהאטרקציות של דרום איטליה היא אתרי העתיקות רבים וכן האתרים והמקומות ההיסטוריים שניתן למצוא שם. מערות קבורה מימי הביניים, כנסיות בסגנון הבארוק במאה ה-16, חומות שנבנו ונשתמרו מן המאה ה-4 לספירה, טירות ואפילו פארק וולקני שנמצא באזור געשי פעיל, שניתן לסייר בו ולצפות בכ-40 הרי געש הפולטים לבה במינונים נמוכים. אל דאגה, לא מדובר בטיול מסוכן.

טיול בדרום איטליה ייקח אתכם למסע בזמן, כזה שתרגישו ממש החמצה על כך שנולדתם מאוחר מידי כדי ליהנות ממנו בזמן אמת.

 

טיולי יום באזור 

מלבד אתרי העתיקות שנמצאים בסמוך לנאפולי, יש לא מעט אטרקציות ונקודות עניין מיוחדות, שאפשר לצאת אליהן במסגרת טיול יום. אל חלקן תוכלו להגיע באמצעות רכב שכור (אם שכרתם), באמצעות רכבת או כל תחבורה אחרת ואת חלקן תוכלו לעשות כחלק מטיול יום מאורגן. כך או כך, צפויה לכם חוויה בלתי רגילה ודרך נוספת לחוות את הסביבה עצמה.

 

האי איסקיה 

שייט קצר ממפרץ נאפולי ייקח אתכם אל האי איסקיה, אי מרהיב ביופיו. זהו גם האי הגדול ביותר של המפרץ ויעד תיירותי בולט ומוכר. יש בו בריכות מים מלוחים ותרמיים, חופים פרטיים מרהיבים, טיולי בוץ ויופי, עיסויים וכמובן מסעדות ואוכל איטלקי מקומי משובח. תוכלו למצוא בו את כל מה שאתם צריכים ליום של מנוחה מוחלטת ומהנה. שלא כמו האי קפרי (Capri), איסקיה פחות מפורסם בקרב המטיילים, אך עדיין מהווה מוקד משיכה לרבים שגילו את הקסם שבו (ובייחוד בשנים האחרונות). מי הטורקיז הצלולים שבו, הסמטאות ההיסטוריות הנהדרות ובאופן כללי, האווירה הנעימה שבו, הופכים את איסקיה כיעד נופש נחשק. אפשר להגיע אליו לכמה שעות וניתן גם לשהות בו מספר ימים.

 

העיר הקסומה סורנטו 

היא נמצאת במרחק של פחות מ-50 ק"מ מנאפולי והיא יעד שמומלץ מאד שלא לפספס. גם אליה אפשר להגיע במסגרת של טיול יום (הכביש המהיר SS145 מוביל אליה ישירות מנאפולי) או לשהות בה יומיים, שלושה או אפילו יותר ואז לחזור חזרה. סורנטו ידועה כעיר נופש אהובה מאד, הן בזכות האטרקציות שבה, מקומות הלינה שהיא מציעה וגם הנופים הנהדרים שרואים ממנה, כמו מפרץ נאפולי והר הגעש וזוב. סמטאות הקניות היפהפיות של סורנטו הופכות אותה ליעד שהוא חובה, וכך גם בתי הקפה, הברים השכונתיים וגם המבנים העתיקים שלה שמקשטים אותה מכל עבר.

 

רצועת החוף

במרחק של כשעה וחצי לערך מנאפולי נמצאת רצועת חוף יפהפייה, דרך אמלפי. כפרים קטנים וציוריים בצידי הדרך, עיקולי כביש הצופים אל נופים מרהיבים, חופי רחצה מקסימים ובקיצור – דרך שמצדיקה נסיעה לכל אורכה (אורך של כ-50 ק"מ). הדרך עצמה מפותלת מאד, מפרצונים קטנים חוצים אותה פה ושם והמצוקים, שמגיעים ישירות עד הים מוסיפים לה יופי בלתי רגיל. חוף אמלפי עצמו, שמוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מקשט את הדרך עצמה וקשה שלא לשים לב להמוני החנויות, הן בצידי הדרך והן בכפרים ובעיירות שמציעות את התוצרת המקומית המשובחת – לימונים צהובים ועסיסיים, סימן ההיכר של האזור.

סורנטו, המוזכרת למעלה, היא נקודת מוצא מצוינת למעוניינים לצאת לאורכה של הדרך, כאשר מלבדה אפשר למצוא עיירות קטנות ויפות לא פחות, כמו פיזיטנו (Positano) עם מפרצה הכחול וסמטאותיה העתיקות, העיירה אמלפי עם מסעדותיה, הגלריות ובתי הקפה הקטנים שבה וגם כמה אטרקציות שאסור לפספס, כמו מערת האזמרגד (Grotta di Smeraldo) המיוחדת.

 

לסיכום – צאו מהקופסה, הכירו את המגף

הטיולים השגרתיים בערים רומא, מילאנו ופירנצה יכולים להיות מהממים, עם שפע של אפשרויות וחוויות שהן מציעות, אבל כדי לחוות את "איטליה של פעם", כזו שתיקח אתכם למסע במסתורי הזמן, תעניק לכם את מיטב הקולינריה והנופים שתוכלו לראות בחייכם, כדאי מאוד לרדת דרומה. שם, בין ההרים והאגמים, בין הכחול והירוק, תוכלו לצבור חוויות שייצרבו בזיכרון גם הרבה זמן אחרי שתחזרו לישראל מהטיול.

חוף ים

 

אולי יעניין אותך גם