חיפוש

האם שחמט הוא משחק קשה ללמידה?

משחק השחמט נחשב לאחד המשחקים הכי מיוחדים בעולם. מלבד העובדה שהמשחק נפוץ בהרבה מאוד מקומות, הוא משלב מגוון רחב של יכולות, וכדי להיות טובים בשחמט לא מספיק רק להכיר את החוקים. עם זאת, יש מי שחושבים שכדי לשחק שחמט צריך ללמוד הרבה, ואנחנו כאן כדי להסביר לכם שהדברים קצת יותר מורכבים. כאן תבינו עד האם קשה ללמוד שחמט.

 

לימוד שחמט

לימוד שחמט בדרך כלל מתאר לימוד של המשחק אחרי שאנחנו כבר מכירים אותו, כאשר המטרה של הלימוד הזה היא להפוך אותנו להיות שחקנים טובים יותר. בלימוד שחמט יש מספר חלקים, אולם החלק הבסיסי בו הוא להכיר קודם כל את החוקים של המשחק שבו אנחנו רוצים לשחק.

שַׁחְמָט

היכרות עם החוקים

החלק הראשון בלימוד בשחמט הוא להבין היטב את חוקי המשחק. את החוקים בשחמט אפשר לחלק לשניים. החלק הראשון הם חוקים מהותיים ,שקשורים למשחק עצמו והחלק השני אלו חוקים מנהלתיים שקשורים לדרך שבה מנוהל משחק תחרותי. בעוד שהסוג הראשון של החוקים הוא קשיח, חוקים מהסוג השני הם גמישים יותר, ועם השנים חלו בהם שינויים מסוימים.

כדי שתוכלו להתחיל לשחק בפועל חשוב להכיר את חוקי המשחק, ואילו את החוקים המנהלתיים סביר להניח שתכירו עם הזמן.

 

מהלכים בסיסיים

דבר נוסף שאותו חשוב להכיר אם אתם מעוניינים להתחיל לשחק שחמט הוא מהלכים בסיסיים. המטרה של השלב הזה היא למנוע מצב שבו היריבים שלכם יבצעו עליכם מהלכים מהירים שיביאו לסיומו של המשחק קצת אחרי שהוא התחיל. ברמות הגבוהות יותר המהלכים הללו כמעט לא מבוצעים בשל העובדה שכולם מכירים אותם, אבל בשלב הראשון חשוב להכיר כל אחד מהם.

שַׁחְמָט

אימון בעזרת תוכנות מחשב

הדרך היחידה שבה תוכלו להפוך להיות שחקני שחמט טובים היא בעזרת אימונים שוטפים. שחקני שחמט מקצועיים משחקים בכל יום מספר רב של שעות, וגם אם אתם לא רוצים להפוך להיות כאלו, עדיין כדאי לנצל כל רגע פנוי שיש לכם על מנת לשחק. המצב הטוב ביותר הוא זה שבו יש לכם יריב שקול שאיתו אתם יכולים לשחק, אולם בדרך כלל לא כך הם פני הדברים.

זו הסיבה שבתור שחקני שחמט אתם חייבים להכיר את תוכנות המחשב הרבות שעומדות לרשותכם היום. התוכנות הללו יכולות לדמות עבורכם כל רמת קושי, ומאפשרות לכם להתאמן בצורה היעילה ביותר.

 

לסיכום

בלימוד שחמט, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא להבין היטב את כללי המשחק. ההבנה של הכללים היא לא דבר מסובך, ואחרי משחק אחד או שניים כבר תכירו אותם היטב. השלב השני והוא המורכב יותר נוגע ללמידה של המשחק עצמו, והבנה של הדרך שבה נכון לשחק. השלב הזה הוא שלב אינסופי, וכל הזמן יש לנו לאן לשאוף, אבל זו בדיוק הסיבה שהשחמט נחשב למשחק כל כך מהנה.

שַׁחְמָט

אולי יעניין אותך גם